Varför du ska välja Club Eriks
- Om Oss
- Varför Club Eriks
- Affärsidé
- Historik
- Press
- Företagsfakta
Mängder med kunder har givit oss förtroendet i snart 25 år, att hjälpa dem att arrangera möte, kundträffar, konferenser, säljtävlingar, ledningsgruppsmöten, studie- och incentiveresor och events.
Sedan 1993 har vi planerat och genomfört företagsarrangemang över hela världen för 2 – 20 000 personer.
Varje uppdrag är lika unikt som roligt.
Ett riktigt resproffs som kan allt om kryssningar. Både Medelhavet och Karibien står på favoritlistan med sol, värme och avkoppling. På fritiden åker Josefine gärna till sin gamla hemstad Örebro för att umgås med sin stora familj.
På Club Eriks och Eriks of Sweden sedan länge. Älskar New York, där hon bodde hela 90-talet och gärna återvänder till. Ann är mästare på att hitta unika gastronomiska pärlor i Europa och både Italien och Baskien är med på favoritlistan.
Österrikare som bott större delen av sitt liv i USA och Sverige. Peter reser helst till historiska och kulturella destinationer och njuter gärna av nya restauranger och goda viner. Kom in på en fika så berättar Peter om de stora naturupplevelserna i Antarktis och Sydafrika.
Spindeln i nätet och Club Eriks stora organisatör. Älskar att åka skidor i både Sverige och Alperna och njuter gärna av nya kryssningsupplevelser i världens alla hörn med sin familj. Vännerna tar hon med sig till Rivieran där sol, bad och värme lockar.
Kristin är vår stora tillgång på nya Eriks Cruises. Till favoritresmålet Bali reser hon för att dyka med hajar, ha yoga i soluppgången och uppleva den vackra gröna naturen. Kristin brinner för världens djur och har lång erfarenhet av volontärarbete i Afrika.
Club Eriks tidigare VD vill få Sverige att upptäcka det fantastiska med kryssningar. Tomas är en van kryssningsresenär och trivs bäst på de största och mest innovativa fartygen, helst tillsammans med sin fru och numera vuxna barn. På fritiden ägnar han sig åt antikviteter i Kilafors.
Mängder med kunder har givit oss förtroendet i snart 25 år att hjälpa dem att arrangera möte, kundträffar, konferenser, säljtävlingar, ledningsgruppsmöten, studie- & incentiveresor och events.
Sedan 1993 har vi planerat och genomfört företagsarrangemang över hela världen för 2 – 20 000 personer.
Varje uppdrag är lika unikt som roligt.
Det unika med oss
Vi har själva varit köpare av upplevelser på olika positioner och i olika branscher i det svenska näringslivet. Därför har vi en riktigt bra kunskap om de affärer som du som kund bedriver. Just nu förändras spelreglerna i alla branscher som en konsekvens av den mycket spännande digitaliseringen. Vårt angreppssätt är att på bästa och på det mest effektiva sätt hjälpa våra kunder till bättre affärer.
Vi har valt att till 100 % fokusera på att leda projektet, att verkligen förstå de utmaningar som du som kund står inför. Därefter handplockar vi de kompetenser som bäst kommer att bidra till att projektet blir framgångsrikt. Och jag lovar, efter 25 framgångsrika år av problemlösning har vi ett digert nätverk av professionella katalysatorer som kan de flesta branscher.
Konsekvenserna av detta arbetssätt är två. Du som kund får inte enbart den kompetens som finns i vårt företag, du får ett Dreamteam. Du behöver heller inte betala för en övertung och dyr organisation, du betalar endast för den kompetens som krävs i projektet.
Vi är seniora. Med det vill jag säga att vi har en mycket god erfarenhet av göra mötena ”träffsäkra”. Vi skjuter vare sig över eller under målet. Mötesdeltagarna ska beröras här och nu och samtidigt uppleva arrangemanget adekvat, även över tiden Vi erbjuder: Du kan samarbeta med oss på det sätt som passar dig bäst.
Vi erbjuder en palett av modeller för samarbeten, alltid med en transparent prissättning.
- Totalt projektansvar för mötet med förstudie, kreativa förslag, projektering/projektledning, planering, upphandlingar, genomförande och utvärdering. Allt enligt offert.
- Konferenser, studieresor, ledningsgrupper och Incentives. Vi har egen IATA och avtal med de flesta hotellkedjor, rederier och flygbolag. Det ger oss och dig som kund en enorm flexibilitet.
- Vi erbjuder färdiga paketkonferenser med allt som måste ingå för att en utlandskonferens ska bli lyckad. Vi är också med er under hela resan så att du som arrangör kan vara delaktig i upplevelsen och inte behöva hålla koll på arrangemanget. Allt enligt offert.
- Konferensbokningar. Vill du endast ha hjälp med att hitta en bra konferensanläggning som passar mötets syfte och dessutom försäkra dig om att du betalar rätt pris? Det är service som vi erbjuder våra kunder kostnadsfritt.
- Föredragshållare, teknik, underhållning och transporter. Vi hjälper dig med dina önskemål och med det som är bäst för just ditt möte. Allt enligt förslag och offert.
Klicka här för att
beställa/ladda ner Club Eriks konferensguide ››
Att bättre än någon annan kreera och genomföra upplevelser tillsammans, med ett innehåll av de bästa komponenterna i form av resmål, boende, tidsperiod, sammansättning och värdskap.
Världens bästa upplevelser
Världens bästa upplevelser är en ”payoff” som förpliktigar! Vi har sedan starten 1993 skapat minnesvärda upplevelser för både företag och privatpersoner. Alla våra upplevelser utvärderas av våra gäster, det ger oss fantastiska verktyg i vår strävan att alltid bli bättre.
Under varje år kreerar vi och genomför ca 100 upplevelser. Ingen upplevelse är den andra lik. De har ändock en hel del gemensamt, de är noga utvalda för att de har något speciellt, ett innehåll som vi vill sätta vårt varumärke på.
De kriterier som ska vara uppfyllda för att vi ska erbjuda en upplevelse är:
– Varje upplevelse arrangeras vid rätt tid och på rätt plats.
– Helheten består av en mängd detaljer. Alla komponeter är valda med omsorg.
– Alla komponenter i upplevelsen ska vara det bästa som står till buds, till rätt pris.
– Vi har alltid vår kunniga värd med på upplevelsen, kombinerat med lokala experter.
– Vi vill att våra kunder ska göra ett smart val. Vi respekterar därför våra kunders plånböcker och väljer inte de dyraste alternativen utan de som är mest prisvärda – utan att för den skull kompromissa med kvaliteten. Det dyraste alternativen är inte alltid det bästa.
– Vad som är bäst vid varje tillfälle sitter i betraktarens ögon. Därför är våra gästers utvärderingar så viktiga när vi arbetar med ständiga förbättringar.
– För att kunna finna det bästa över hela världen samarbetar vi med lokala företag som till fullo delar våra värderingar när det gäller synen på kvalitet och personligt engagemang.
– De upplevelser som vi presenterar ska ha en tydlig karaktäristika och vara fantastiska på ”sitt sätt”. Våra upplevelser uppvisar en enorm bredd, och det kan vara allt ifrån en kombination med Argentinas hetta och Antarktis is till en konsert i Dalhalla med Peter Carlsson & Blå Grodorna, en sakral Pingsthelg i vackra Siljansbygden.
Kort och gott, alla våra upplevelser är noga utvalda och vi kompromissar aldrig med kvaliteten! Välkommen till Club Eriks – en värld fylld av de bästa upplevelserna, alltid i gott sällskap.
Våra reklamfilmer
9 av 10 kryssningsresenärer kommer tillbaka
Företaget Eriks of Sweden AB startades 1993 av fyra herrar med olikartade kompetenser och erfarenheter men med en gemensam övertygelse; upplevelsebaserad kommunikation är ett oslagbart sätt att förstärka och förankra budskap.
De som startade företaget är:
Nils-Erik Larsson med mångårig erfarenhet av att genomföra stora och ofta rätt komplexa arrangemang runt jordens alla hörn. Det är för övrigt Nils-Erik som lånat ut sitt namn till företaget, Eriks of Sweden.
Henry Hellström, tidigare försäljningsdirektör på Marabou. Företaget arrangerade studie- och inspirationsresor över hela världen för kunder, konsumenter och medarbetare. Det var i egenskap av kund som Henry började intressera sig för strategierna bakom upplevelsebaserad kommunikation. Marabou
var i topp i alla listor som rankade attityder i tre dimensioner; medarbetare, kunder och konsumenter. Så något gjordes rätt!
Lars Schölander, grundare av SRC, en retailbyrå som sedan 1981 skapar koncept och kommunikation åt detaljhandelns kedjor och leverantörer. Lars har arbetat med att förstärka kommunikationen för många av Sveriges ledande varumärken.
Nils-Eric Lyberg är en nestor inom den svenska reklambyråvärlden. Nils-Eric och hans reklambyrå Lybergs, sedemera Stenström & Co. var under många år Marabous reklambyrå. De ansvarade för kommunikation av Marabous kvalitet och kärnvärden, oftast kopplade till upplevelser
Högupplösta bilder för press
Organisationsnr: 556790-2340
Momsregistreringsnr: SE0155679023401
Resegarantier ställd till Kammarkollegiet
Innehar F-skattebevis
ÄGARE OCH STYRELSE
Club Eriks ägs till 100% av Eriks of Sweden, som i sin tur ägs av:
Tomas Jonsson, tidigare VD och delägare sedan 2000.
Therese Hummelgren, ekonomichef och delägare, som har varit med från starten 1993.
Björn Hagberg, delägare sedan 2013.
Peter Rydje, delägare sedan 2013.
Marie-Louise Kjellström, styrelsens ordförande och delägare sedan 2019.
Förutom ägarna utgörs styrelsen av Josefine Stenberg, VD på Club Eriks, och Urban Hilding, tidigare CEO för IUM i Sverige.
Ris och ros
Här kan du själv se vad våra kunder tycker om oss och våra upplevelser. Vi vill att du som kund hos oss alltid ska ha tillgång till vad våra tidigare resenärer tycker om oss och vad vi erbjuder.
Klicka på en rad så öppnas en pdf i ett nytt fönster. I pdf:en kan du läsa alla omdömen vi har fått in från våra kunder från respektive upplevelse. Utan urskiljning. Alla finns med. Av integritetsskäl har vi dolt namnen.